Heading

English
Nederlands
  • Home
  • Diensten
    Bekijk alle diensten
    Training & coaching
    Mediarelaties
    Intelligence
    Public affairs & stakeholder engagement
    Issue- en crisiscommunicatie
    Litigation PR
    Corporate communicatie
    Financiële communicatie
  • Actueel
  • Over ons
    Het verhaal
    Ons team
    Vacatures
  • Contact
  • +31 (0)20 6855955
  • info@hscomms.nl
English
Nederlands
© 2022 Huijskens Sassen Communications. All rights reserved.

Actueel

Charles Huijskens

Wil je kennis maken met Charles? Neem hieronder contact op.

Stuur email

Michelinster voor crisismanagement

April 1, 2021
Issue- en crisiscommunicatie
Opinie
Nieuws
Geschreven door
No items found.

Michelinster voor crisismanagement

Een column door Charles Huijskens.

Van de nieuwe sterren die Michelin in Amsterdam heeft toegekend is er één die bijzonder opvalt. Het is de ster voor Wils, het restaurant waar Joris Bijdendijk en zijn collega Friso van Amerongen niet alleen beloond zijn voor hun kookkunsten, maar zeker ook voor hun crisismanagement. In moeilijke tijden is het fascinerend om voorbeelden te zien van mensen die, juist als het erop aan komt, het beste uit zichzelf weten te halen. Hun creativiteit lijkt bij tegenslag en problemen vleugels te krijgen, terwijl iedereen naar adem hapt en stil in een hoekje zit te treuren. Joris Bijdendijk is zo’n inspirerende crisismanager. Kort voor het begin van de eerste Corona-lockdown opende hij met Friso van Amerongen het nieuwe Wils vlakbij het Olympisch Stadion. Joris had een nieuwe functie bedacht, die van broodsommelier, een specialist die uren kan vertellen over de verschillende broden die hij bakt, allemaal anders om steeds perfect bij één bepaald gerecht te passen. Uniek aan het restaurant is een enorm open houtvuur waarop de heerlijkste gerechten worden bereid. Toen het restaurant dicht moest, kwam de ideeënmachine van Joris pas écht op gang. Bijna dagelijks slaagde hij erin in de media te vertellen over weer een nieuw plan, met als hoogtepunt vorig jaar de ‘Vrijheidsmaaltijdsoep’. In deze soep werd ‘de smaak van Amsterdam’ gevangen. De soep was in de dagen rond 4 en 5 mei beschikbaar in speciale blikken, vormgegeven door kunstenaar Piet Parra, en werd gepresenteerd als een cadeau aan de stad. Met zijn take-away en make-away maaltijden, die Joris nog voor de eerste persconferentie van Rutte had bedacht,  “konden we ons personeel aan het werk houden, hoefden we niet onze hand op te houden en bleven we onze gasten bedienen. Echt een eyeopener,” aldus Joris Bijdendijk. Michelin beloont deze Amsterdamse crisismanager vandaag terecht met een ster.

Bekijk artikel  →

'De voorpagina van Vogue is nu deel van het slagveld'

Jumbo, van supermarkt tot supermacht

De boekentips van Charles Huijskens bij Business Class

Huijskens Sassen Communications trekt Tessa Nelissen aan als adviseur

Huijskens Sassen Communications breidt verder uit en trekt Lotte van der Woerd aan als adviseur

Mijn eigen Tietje geeft echt de lekkerste melk

Praten met Poetin? Charles in EW

De republiek Amsterdam loopt niet aan de leiband

De boekentips van Charles Huijskens

Huijskens Sassen Communications versterkt zich met Jordi Bouman en Sivan Ben Hamo

Clemens Sassen wordt mede-eigenaar van bureau Charles Huijskens

Charles Huijskens te gast bij Business Class.

Racisme als karaktertrek van de ‘upper class’

De VVD werkt aan Plan B

Michelinster voor crisismanagement

Het Parool Posterpraat met Charles Huijskens

Het Parool Posterpraat met Charles Huijskens

Het Parool Posterpraat met Charles Huijskens

Het Parool posterpraat met Charles Huijskens

Laat je niet belubberen!

Charles Huijskens schuift aan bij Harry Mens (Business Class)

De regenjas van Joe Biden

Akwasi vergeven wordt moeilijk op deze manier

Coronabeleid blijft te vaag. ‘Het kabinet moet ophouden met gedogen en polderen’.

Nieuwe faillissementswet dwingt ondernemer tot betere communicatie

Amsterdamse ondernemers moeten opstaan tegen onzekerheid in de Horeca

Communicatie in crisistijd

Crisis als bron van Energie

Coronacrisis mag geen taalcrisis worden

Charles Huijskens: ‘Wie van crises houdt, maakt gouden tijden mee’

Charles Huijskens te gast bij Business Class

‘Mark Rutte toont zich de leider die Nederland nu nodig heeft’

Harmen Geers in FD Pensioen Pro: ‘Communiceer duidelijk en creëer geen onnodige zorgen’

Charles Huijskens schuift aan bij Harry Mens

Je moet alles zo simpel mogelijk maken, maar niet simpeler dan dat

Charles Huijskens pleit voor een centrale website over het coronavirus waarop alle informatie makkelijk te vinden is.

Podcast-serie over de corona-crisis

'De overheid moet simpeler communiceren' - podcast Geen Commentaar

Huijskens reageert op coronatoespraak Rutte

Overleven op een boekpresentatie over overleven in crisistijd

Terug naar ‘die gek lage 100'

Praktijkcongres Succesvol Persbeleid 2019

Het nieuwe boek van Charles Huijskens: ‘Overleven in crisistijd’

Dijkhoff is éven geen kroonprins meer na wachtgeldrel

Listeria-crisis is niet einde Offerman

PODCAST, Huijskens Sassen

Spraakmakers bespreekt DENK vs. Wilders (Radio 1)

Adformatie brengt podcast-serie over crisis en communicatie

Hoe om te gaan met een mediarel

“Alles wat u twittert, kan tegen u worden gebruikt”

Kan een vermogensbeheerder een Fiod-inval te boven komen?

Flauw en onterecht

“Het is nu al over en uit met Henk Krol”

PODCAST, Huijskens Sassen

Ga terug naar
het overzicht

Ga terug naar
het overzicht

Meer weten? Neem contact op met ons op.

Maak een afspraak  →

Adres

  • Weesperplein 4B
    1018 XA Amsterdam
    Nederland

Contact

  • +31 (0)20 6855955
  • info@hscomms.nl

Menu

  • Home
  • Over ons
  • Diensten
  • Vacatures
  • Actueel
  • Contact

Netwerk

  • Crisis & Litigation
    Communications
English
Nederlands

KVK 203929203
BTW 200.2002.10028

  • Privacy Policy
  • Legal information
© 2023 Huijskens Sassen Communications. All rights reserved.